زنبور عسل هم هرزه بافی می کنه؟
اول بهار که دشت و طبیعت پر از شهد و گل هست و ملکه های جوان سرحال و قبراق هستن و جمعیت کندو پُر و پِیمون هست، شروع می کنن به هرزه بافی!?
یعنی شروع می کنن به بافتن موم خودبافت بدون اینکه الگو داشته باشن که در این حالت معمولاً سوراخ ها کوچیک و بزرگ دارن و خیلی مرتب نیستن (مثل قاب سمت راست که زنبور دور قاب خالی بافته).
این جور موارد ما قاب آماده میزاریم تا زنبور روی کادر آماده ببافه تا سوراخ های کندو مرتب و منظم باشن و تخم نر داخلش گذاشته نشه.
شیادها در این موقع یک کار بد می کنن!?
میان دور چوب درخت رو موم میبندن و داخل کادر میزارن و زنبور هم دور این چوب، موم می بافه و اون چوب تبدیل میشه به عسل وحشی(عکس سمت چپ).
این عسل بده؟ نخریم؟
این کار یعنی اینکه گنجشک رو رنگ کردیم و بجای قناری بفروشیم، گنجشک بد نیست ولی قطعاً گرفتن پول قناری بخاطرش خیلی بده و یک کلاهبرداری وحشتناک هست.
حالا چرا اینا رو گفتم؟
بعضی ها که خیلی مریض هستن یا اونایی که پول زیادی دارن معمولاً دنبال عسل وحشی می گردن، و این کار باعث برداشت بی رویه عسل های وحشی شده که اکوسیستم طبیعت رو با مشکل مواجه می کنه.
پ.ن: زنبورهای عسل وحشی چون از نژاد بومی هستن و از جانب انسان ها حمایت نمیشن، همینجوری هم بسختی دارن تلاش می کنن که زنده بمونن، اونوقت مادبا برداشت بی رویه عسل اونها فقط و فقط داریم یکی از بهترین و ناب ترین و بومی ترین نژاد زنبور رو از بین می بریم.


